Email: info@trisilia.gr
  • 0
Email: info@trisilia.gr

Αμύγδαλα

Αμύγδαλα - Trisilia

Σε μία έκταση 10 στρεμμάτων, στη Νέα Καλίνδοια του νομού Θεσσαλονίκης βρίσκεται ο αμυγδαλεώνας μας. Η ποικιλία της αμυγδαλιάς που καλλιεργούμε είναι η φυρανιά. Ασχολούμαστε οικογενειακώς, με την εντατική καλλιέργεια της αμυγδαλιάς τα έξι τελευταία χρόνια. Κάποιες μελέτες και έρευνες που διαβάσαμε, σχετικά με τη διατροφική αξία του αμυγδάλου, ήταν αρκετές ώστε να μας οδηγήσουν στη συγκεκριμένη καλλιέργεια και ποικιλία αμυγδάλου.

Οι καρποί ήταν από τις βασικές τροφές των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και των μεταγενέστερων λαών. ∆εν είναι τυχαίο ότι οι ξηροί καρποί θεωρούνταν πολύτιμα προϊόντα της φύσης ακόμα και πριν χιλιάδες χρόνια, αφού αποτελούν μια πηγή ενέργειας, θρεπτικών συστατικών και στοιχείων που έχουν την ιδιότητα να προλαβαίνουν πολλές ασθένειες.

Τα αμύγδαλα ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών των οποίων η κατανάλωση προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία, καθώς είναι τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία.

Στη διατροφή του ανθρώπου, αποτελούν μια πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου, υδατανθράκων, ωμέγα 3 λιπαρών οξέων. (http://nutrition.med.uoc.gr/GreekTables/Main/main.ht)
Θαυμάσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και βιταμίνης Ε. Μια χούφτα (28-30 γρ.) αμύγδαλα, αποδίδει 165 θερμίδες, εμπεριέχει 9 γρ. μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και προμηθεύει το 35% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη Ε. Η περιεκτικότητα των αμυγδάλων σε κορεσμένο λίπος είναι πολύ χαμηλή, ενώ δεν εμπεριέχουν καθόλου χοληστερόλη.

Σε μετα-ανάλυση 7 ερευνών, φάνηκε πως τα αμύγδαλα συμβάλλουν στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης χωρίς να μειώνουν την «καλή» HDL χοληστερόλη (Griel AE et al., 2004). Σε πολλά κράτη, τα αμύγδαλα χρησιμοποιούνται για την ίαση από νευρικές και διατροφικές ανωμαλίες, καθώς και για την πρόληψη του καρκίνου (Griffiths, Mark D., Anthony Julian Huxley, 1992). Η κατανάλωσή τους, λοιπόν, μπορεί και πρέπει, ν’ αποτελεί κομμάτι ενός υγιεινού και ισορροπημένου διαιτολογίου.